طباطبائی نائینی تاکید کرد:
اجلاس مکه، آزمونی بزرگ برای سازمان همکاری اسلامی

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، اجلاس مکه آزمون بزرگی برای سازمان همکاری اسلامی است تا با حل مسالمت‌آمیز بحران دمشق و لحاظ کردن منافع ملت سوریه در خروجی این اجلاس، استقلال و تعهد خود را به اثبات رساند.
سید‌حمید‌رضا طباطبایی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خانه ملت، با یادآوری برگزاری نشست سران سازمان همکاری اسلامی در مکه، گفت: این سازمان به عنوان یک سازمان مستقل باید حافظ منافع تمامی کشور‌های عضو باشد و از دخالت قدرت‌های بزرگ در تصمیمات خود بپرهیزد.
نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، افزود: کشور‌های عضو سازمان کنفرانس اسلامی باید با این رویکرد در اجلاس مکه شرکت کنند که سوریه یک کشور مستقل در نظام بین‌الملل است و بر طبق اصول حقوق بین‌الملل، مردم سوریه حق تعیین سرنوشت سیاسی خود بدون دخالت سایر کشور‌ها را دارند.
طباطبائی نائینی با یادآوری توطئه‌های غرب و دست‌اندازی برخی از کشور‌های همسایه سوریه در امور داخلی دمشق را نقض آشکار حقوق بین‌الملل خواند و تصریح کرد: به راه انداختن جنگ‌ پارتیزانی، مسلح کردن مخالفان و کمک‌های مالی دشمنان دولت دمشق به تروریست‌ها برای دامن زدن به ناامنی‌ها، از مصادیق بارز پایمال کردن حقوق دولت و ملت سوریه است.
وی گفت: رویکرد اجلاس مکه باید کمک به برقراری ثبات و آرامش در سوریه، کاهش مداخلات خارجی در امور داخلی این کشور و احترام به ملت سوریه برای انجام اصلاحات از درون باشد و اعضای شرکت کننده در این نشست باید بدون توجه به سیاست‌های قدرت‌‌های بزرگ که دنبال امتیاز‌گیری در این کشور هستند، به اتخاذ تصمیمات مستقل بپردازند.
این نماینده مجلس نهم با یادآوری تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی که در نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو و با مخالفت ایران صورت گرفت، افزود: اگر این اجلاس بخواهد تابع سیاست‌ها و رویکرد‌های غرب باشد و بر اهداف جاه‌طلبانه آمریکا و رژیم صهیونیستی اصرار کند، محکوم به شکست است و اعتبار سازمان کنفرانس اسلامی را زیر سوال می‌برد.
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: اجلاس مکه آزمون بزرگی برای سازمان همکاری اسلامی است تا با حل مسالمت‌آمیز بحران دمشق و لحاظ کردن منافع ملت سوریه در خروجی این اجلاس، استقلال و تعهد خود را به اثبات رساند.
نشست سران سازمان همکاری اسلامی که با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران همراه است، سه‌شنبه و چهارشنبه (24 و 25 مرداد/ 14 و 15 آگوست) در مکه مکرمه برای برگزار می‌شود./
منبع: خانه ملت




برچسب ها : بین الملل