نویسنده وبلاگ سلامت خانم ها نوشت:

یکی از اصلی ترین و بدیهی ترین اصول لاغری ، کاستن از میزان تغذیه است.
 
واقعیت این است که خیلی از افراد چاق ، بیش از نیاز واقعی شان غذا می خورند و به همین دلیل ، مدام دچار افزایش وزن هستند.
برای این افراد ، کم خوری ، یکی از کارهای سخت است و این ، البته بیش از آن که علت فیزیولوژیک داشته باشد ، منشأ روانی دارد: « مگر می شود کم خورد؟!»

اگر شما هم از این گروه هستید ، این دو راه را برای کم خوردن - بدون بار روانی آن - تجربه کنید:
 
1 - بشقاب غذای خود را از میان بشقاب های کم عمق انتخاب کنید. این طوری ، ناگزیر غذای کمتری را در بشقاب تان خواهید ریخت بدون آن که کم بودنش را چندان احساس کنید.
غذا را در همه سطح بشقاب بریزید.

لاغری

2 - به جای قاشق غذاخوری ، از قاشق چایخوری برای غذا خوردن استفاده کنید. بدن شما ، در طول سال ها ، ناخودآگاه ، به تعداد قاشق ها عادت کرده است.
شاید باور نکنید ولی یکی از فاکتورهای موثر در سیری ، تعداد قاشق هایی است که به دهان می برید ، نه الزاماً حجم غذا! بنابراین ، اگر شما تا قبل از این ، با 30 قاشق غذاخوری سیر می شدید ، این بار با 30 قاشق چایخوری سیر خواهید شد و یا حداکثر 40 قاشق که از حجم غذای قبلی کمتر است.

لاغری

موقع غذا خوردن ، مدام به قاشق کوچکتان نگاه نکنید و تا غذا را به طور کامل (تأکید می کنم : به طور کامل ) نبلعیده اید ، قاشق جدید را پر نکنید و به سمت دهان نبرید.
 
ممکن است در اوائل کار ، کمی برایتان سخت باشد ولی به زودی متوجه خواهید شد که با حجم کم غذا هم سیر می شوید و نه تنها هیچ کمبودی احساس نمی کنید ، بلکه لذت سبکی بعد از غذا را هم درخواهید یافت و البته ، کاهش تدریجی وزن و تثبیت در وزن استاندارد را.
 
حتماً به امتحانش می ارزد. خیلی ها با همین روش خیلی ساده ، وزن کم کرده اند.

منبع: عصر ایران

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر پزشکی و سلامت در این وبلاگ:
برای تقویت حافظه باید چه کرد؟
10 توصیه مهم برای تقویت استخوانها
با خواص نارنگی آشنا شویم
مصرف ماست کپک زده باعث ابتلا به انواع سرطان ها می شود
مطلب دیگری موجود نیست.




برچسب ها : پزشکی و سلامت