یک هفته به آغاز فصل زمستان بیشتر مناطق کشور سفید پوش شد و ادامه بارش برف در برخی مناطق مدارس را به تعطیلی کشاند .

بارش برف بسیاری از مناطق کشور را سفید پوش کرده است. در تهران بارش برف  باعث تعطیلی برخی مدارس در مناطق مختلف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بنابر اعلام آموزش و پروش تهران ، دبستان های منطقه یک  تهران ، همچنین تمام مقاطع مدارس بخش سولقان و روستاهای اطراف آن همچنین مدارس ابتدایی نوبت صبح و عصر منطقه بومهن ، پردیس و جاجرود امروز به علت بارش برف و لغزندگی معابر تعطیل شد .  برخی مدارس آذربایجان شرقی نیز بر اثر سرما و یخبندان امروز  تعطیل اعلام شد . اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعلام کرد به علت سرمای شدید و بارش برف و یخبندان مقاطع ابتدایی و پیش دبستانی مدارس شهرستان های تبریز، اسکو ، کلیبر و سهند ، و تمامی مقاطع مدارس شهرستان ورزقان در نوبت صبح و بعد از ظهر  امروز تعطیل است. به گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی بارش برف هم اکنون در اغلب نقاط این استان ادامه دارد  .
برف در استان اردبیل هم راه ارتباطی20 روستای شهرستان مشگین شهر را مسدود کرد.

همچنین از اردبیل خبر می رسد سرنشینان دهها دستگاه خودروی گرفتار شده در برف و کولاک در گردنه های برفگیر گرمی مغان نجات یافتند. رئیس اداره راه و شهرسازی این شهرستان گفت : با اجرای عملیات برف روبی و نمک پاشی در جاده های مواصلاتی گرمی ده ها خودروی گرفتار در برف و کولاک به مسیرهای خود هدایت شدند.
از استان خراسان رضوی هم خبر می رسد بیشتر محورهای مواصلاتی استان هم اکنون با مه غلیظ و کاهش شدید دید مواجه است.  جانشین رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود : هم اکنون مه غلیظ سبب کاهش شعاع دید تا 50  متر در محورهای مشهد به سمت نیشابورو تربت حیدریه،‌ گردنه تیوان درگز، ‌محورهای فریمان و کلات شده است.
از مشهد همچنین خبر می رسد  پنج  نفرکه با دو خودرو در برف و کولاک ارتفاعات ازغد طرقبه شاندیز گرفتار شده بودند نجات یافتند .
در این حال رئیس پلیس راه کشور اعلام کرد: با وجود تداوم بارش برف در غرب ، شمال غرب و مرکز کشور، همه راه های اصلی باز است.
سرهنگ مهماندار با اشاره به اینکه چند محور فرعی در کشور بسته است، افزود: در استان البرز محور شمشک به دیزین ، استان اردبیل محور پونل به خلخال و استان مازندران محور عباس آباد - کلاردشت بسته است.
سازمان هواشناسی پیش بینی کرد از اوایل فردا، ناپایداری هوا به تدریج از سمت غرب کشور کاهش خواهد یافت. اما از اواخر وقت امروز ، بارش به شرق و جنوب شرق کشور گسترش خواهد یافت. این سازمان برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه برای اغلب نقاط کشور جوی پایدار پیش بینی کرد .

منبع: شبکه خبر