اخبار عمومی
 
چهل و هشت ایرانی که به دست افراد مسلح تروریست در سوریه بازداشت شده بودند دیروز (چهارشنبه) آزاد شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر این 48 زائر ایرانی که به دست افراد مسلح تروربست در سوریه بازداشت شده بودند آزاد شدند.
نخستین عکس از این آزادشدگان ایرانی را خبرگزاری آناتولی ترکیه منتشر کرده است.

نخستین عکس ها از گروگان های ایرانی آزاد شده در سوریه

 

نخستین عکس ها از گروگان های آزاد شده ایرانی در سوریه

 

48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه تحویل سفیر ایران شدند

معاون وزیر امور خارجه از تحویل 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه به سفیر ایران در دمشق خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسن قشقاوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: به زودی وزارت خارجه بیانیه ای در خصوص آزادی زائران ربوده شده منتشر خواهد کرد.


معاون کنسولی و امورایرانیان وزیر خارجه خاطر نشان کرد: در حال برنامه ریزی بازگشت این عزیزان به کشور هستیم.

وی از سلامت کامل هر 48 نفر خبر داد.
بر اساس این گزارش زائران  ایرانی در مرداد ماه سال جاری زمانی که قصد زیارت حرم حضرت زینب سلام الله علیها داشتند در منطقه ریف دمشق از سوی گروه های مسلح دستگیر و ربوده شدند.

 

شبکه تلویزیونی «ان تی وی» نیز امروز به نقل از رئیس انجمن کمک های انسان دوستانه ترکیه از آزادی 48 اسیر ایرانی در سوریه خبر داد و اعلام کرد: در این چارچوب 2130 نفر از زندانیان در اختیار دولت سوریه با 48 ایرانی دربند مخالفان اسد مبادله شدند.

 

«ان تی وی» این خبر را به نقل از «بولت ایلدیرم» رئیس انجمن کمک های انسان دوستانه ترکیه موسوم به «ای.ها. ها» اعلام کرد.

"بولت ایلدرم" اعلام کرد: میانجیگری ترکیه و قطر برای آزادی 48 ایرانی در اختیار مخالفان در سوریه موفقیت آمیز بود.
وی افزود: براساس توافق انجام شده، حکومت سوریه 2130 نفر را از زندان های خود آزاد خواهد کرد و در مقابل، مخالفان اسد نیز 48 ایرانی در اختیار خود را آزاد می کنند.

در میان آزاد شدگان از زندان حکومت سوریه، چند شهروند ترک نیز وجود دارد.
 

تلاش ها برای مبادله این زندانیان از مدت ها پیش آغاز شده بود.

 

بیانیه وزارت امور خارجه

وزارت امور خارجه کشورمان  در بیانیه‌ای به مناسبت آزادی زائران ایرانی ربوده شده در سوریه اعلام کرد: به حول و قوه الهی و با تلاش های شبانه روزی و همه جانبه وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای مربوطه جمهوری اسلامی ایران، 48 زائر ایرانی از بند اسارت رهایی یافتند.
 

 در این بیانیه، وزارت امور خارجه بازگشت این عزیزان را به آغوش ملت تبریک گفته و از خانواده های آنان که با صبر و تحمل خود مسئولان و دست اندرکاران را برای آزادی آنها یاری کردند صمیمانه تشکر کرده است.
 

همچنین وزارت امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از تلاش های کشور دوست و برادر سوریه و یاری  کشورهای قطر و ترکیه در آزادی این زائران و با تأکید دوباره بر ضرورت احترام به اصول بشردوستانه تصریح شده در کنوانسیون های بین المللی مبنی بر پرهیز از تعرض به افراد بی‌گناه و بی‌دفاع، گروگانگیری زائران ایرانی را اقدامی مغایر با اصول انسانی، مخل امنیت و ثبات منطقه‌ای و بر خلاف تعاملات مبتنی بر همزیستی مسالمت‌ جویانه دانسته است.
 

وزرات امور خارجه در این بیانیه ابراز امیدواری کرده است که با توقف هرچه زودتر درگیری ها و خشونت ها در سوریه و آغاز روند گفتگوهای ملی به‌ ویژه در سایه طرح سیاسی حل بحران از جانب دولت سوریه، شاهد برقراری آرامش و امنیت فراگیر و پایدار در این کشور باشیم تا در پرتو آن ملت مقاوم و آگاه سوریه بتواند با تمسک به همدلی و وحدت ملی همچون گذشته دست رد به سینه بد خواهان و مداخله‌ گران خارجی بزند و کشورشان را به سوی شکوفایی، رشد و توسعه و امنیت پایدار رهنمون کند.

سخنگوی وزارر ت  امور خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه  کشورمان گفت: با تلاشهای شبانه روزی و همه‌ جانبه وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای ذی‌ربط جمهوری اسلامی ایران، 48 زائر ربوده شده ایرانی از بند اسارت رهایی یافته‌اند و در اولین فرصت به کشور بازمی‌گردند.   
رامین مهمانپرست در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود:  48 زائر ربوده شده ایرانی با تلاشهای کشور دوست و برادر سوریه و مساعدت کشورهای قطر و ترکیه آزاد شدند.
وی با بیان اینکه بیش از دو هفته منتظر به ثمر نشستن این رایزنی ها برای آزادی زائران ایرانی در بند بودیم گفت: از خانواده‌های این زائران که با صبر و تحمل خود مسئولان و دست اندرکاران را برای آزادی آنها یاری کردند صمیمانه تشکر می‌کنیم.

منبع: شبکه خبر

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر اخبار عمومی در این وبلاگ:
توهین به اسلام در سرزمین وحی + عکس
بررسی اختیارات قاضی القضات برای تجدیدنظر در احکام قضایی
دستورالعمل جدید مرخصی استحقاقی کارمندان
شرایط جدید ثبت نام در مسکن ویژه تهران
4 نفر در یزد به دار مجازات آویخته شدند




برچسب ها : اخبار عمومی