اخبار عمومی

دکتر احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول و همچنین ابراز خرسندی از حضور در جمع نمایندگان مجلس اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم تا ذهنیت و اراده مشترکی در ارتباط با پیشبرد امور شکل بگیرد.

رئیس جمهور با حضور در صحن علنی مجلس، خطاب به نمایندگان، گفت: عده‌ای از تخریب رابطه مجلس و دولت سود سیاسی و اقتصادی می‌برند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (چهارشنبه) در صحن علنی مجلس حضور پیدا کرد و در ابتدای سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول و همچنین ابراز خرسندی از حضور در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تشریح هدف خود از حضور در صحن علنی مجلس، اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم تا ذهنیت و اراده مشترکی در ارتباط با پیشبرد امور شکل بگیرد و من امروز در ارتباط با سه مطلب خدمت شما صحبت خواهم کرد.

احمدی‌نژاد مطلب اول خود را به رابطه دولت و مجلس اختصاص داد و گفت: همه ما در یک سنگر قرار داریم و دولت و مجلس و بنده و شما با یک تعهد مشترک در عرصه مدیریت کشور وارد شده‌ایم؛ تعهد مشترک همه ما، خدمت به مردم و صیانت از ارزش‌های الهی، حرکت در راستای عدالت، خدمتگزاری به مردم، تلاش در راستای تعالی کشور و آبادانی آن و فراهم کردن زمینه رفاه و آرامش برای مردم و کاهش فاصله‌هاست و هیچ‌یک از ما برای خودمان نیستیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه "یک مسئولیت مشترک بین دولت و مجلس وجود دارد و فقط در این ارتباط تقسیم کار شده است"، افزود: من با بیشتر نمایندگان مجلس از گذشته دوستی و رفاقت دارم و در عرصه‌های گوناگون همگی برای انقلاب و ملت تلاش کرده‌ایم، امروز هم در دولت و مجلس می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم و امور را به پیش ببریم و مبنای کار ما، دوستی و همراهی برای خدمت هرچه بیشتر به مردم و رفع مشکلات آنها و تعالی کشور است.

وی اضافه کرد: این دولت بیشترین احترام را برای نمایندگان مجلس قائل بوده است به نحوی که برای اولین‌بار در سفرهای استانی از نمایندگان محترم مجلس برای همفکری و تشریک مساعی جهت حضور در جلسات دولت دعوت شده و تعامل خوبی پایه‌گذاری شده است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه "من همه نمایندگان مجلس را دوست دارم"، اظهار کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید رئیس‌جمهور خواسته یک نماینده را در پیگیری مسائل منطقه‌ای و یا ملی به دلیل مواضع آن رسیدگی نکرده است؛ البته متاسفانه عده‌ای به صورت مستمر اخبار خلاف منتشر می‌کنند و با ایراد اتهامات بی‌اساس می‌خواهند فضای برادری بین دولت و مجلس را مخدوش کنند.

رئیس‌جمهور افزود: امروز عده‌ای از تخریب رابطه دولت و مجلس سود سیاسی و احتمالا اقتصادی می‌برند.

95 درصد خواسته‌های دولت و مجلس یکی است

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در مجلس، با بیان اینکه "همه ما برای خدمت آمده‌ایم و فاصله‌ای جز تقسیم کار میان ما نیست"، گفت: من اطمینان دارم که اگر بخواهیم همه خواسته‌های خود را روی کاغذ آوریم بیش از 95 درصد خواسته‌های ما یکی خواهد بود و پنج درصد باقیمانده نیز قابل حل و تفاهم است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "دولت و مجلس در دو سطح مسئولیت دارند"، اظهار کرد: سطح اول مسئولیت ما مسائل منطقه‌ای است، نمایندگان محترم مسائل منطقه و حوزه انتخابیه خود و مشکلات مردم را منعکس و پیگیری می‌کنند که دغدغه و مسئولیت مشترک همه ماست، با پیگیری نمایندگان و تلاش دولت کارهای خوبی تاکنون انجام شده و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه "از نگاه دولت، پیگیری نمایندگان یک برکت و کمک بسیار ارزشمند به کشور، دولت، نظام و مردم است"، ادامه داد: بخش دیگری مسئولیت و کار مشترک ما که بسیار نیز مهم است به موضوعات کلان و اساسی کشور باز می‌گردد که باید حداقل به اندازه مسئولیت‌های منطقه‌ای مورد اهتمام دولت و مجلس قرار گیرد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز دو موضوع اساسی و مهم در برابر ما قرار دارد؛ موضوع اول و مستمر، روند رشد کشور است؛ ما یک انقلابیم و یک ملت بزرگ هستیم و باید پیشرفت کنیم، موضوع دوم تحریم دشمنان است، همه در این اندیشه مشترکیم که از اهداف اصلی انقلاب اسلامی در ذیل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به جایگاه شایسته ملت ایران است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دوره انقلاب کارهای فراوان و افتخارآمیزی شده است، افزود: در سال‌های اخیر نیز با همدلی مجلس و دولت کارهای ارزشمند و ماندگاری شده است، یادمان هست در سال‌های 85 و 86 در تابستان‌ها قطعی برق داشتیم اما در این شش سال معادل کل قبل ظرفیت تولید برق ایجاد شده است با وجود اینکه خانه‌ها زیاد شده، صنعت،‌ تولید و مصرف سرانه بالا رفته است.

امروز به صادرکننده اصلی برق منطقه تبدیل شده‌ایم

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

منبع: شبکه خبر

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر اخبار عمومی در این وبلاگ:
\سال آینده پایه «دوم راهنمایی» نداریم\
پنج هزار پروژه عمرانی در استان اصفهان درحال اجرا است
پایان 150 روز اسارت؛ آزادی 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه
توهین به اسلام در سرزمین وحی + عکس
بررسی اختیارات قاضی القضات برای تجدیدنظر در احکام قضایی




برچسب ها : اخبار عمومی