اخبار عمومی

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 12 شهرستان استان اصفهان در حال حاضر با مشکلات بهداشتی و درمانی روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه اصفهان، شاهین شیرانی روز گذشته 5 بهمن در جلسه شورای اداری استان اصفهان با بیان اینکه فاصله شهرستان خور و بیابانک بیشتر از فاصله اصفهان تا تهران است، اظهار کرد: با توجه به این موضوع و طولانی بودن مسیر، بیمارستان بزرگی در شهرستان خور و بیابانک در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان جزو یکی از پروژه‌های مهر ماندگار استان اصفهان معرفی شده است، ادامه داد: برای ساخت این پروژه شش میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده که تاکنون برای احداث این بیمارستان چهار میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شده و به دو میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه دیگر نیازمند است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه بر اساس قانون در صورتی که بیمارستان وجود نداشته باشد پزشک متخصص نیز اعزام نخواهد شد، اضافه کرد: تا زمانی که بیمارستان خور و بیابانک راه‌اندازی نشود نمی‌توان پزشک و یا متخصصی را برای انجام درمان به این منطقه اعزام کرد.

 

شیرانی با بیان اینکه اولویت وزارت بهداشت توزیع متخصصان به مناطق محروم است، افزود: متاسفانه استان اصفهان به دلیل اینکه به عنوان استان برخوردار معرفی شده نمی‌تواند متخصصان زیادی را به خدمت بگیرد.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری تنها 4 متخصص رادیولوژیست برای فعالیت در استان اصفهان انتخاب شده‌اند، گفت: تاکنون هیچ یک از این متخصصان در استان حضور نیافته‌اند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر از 22 شهرستان استان اصفهان 12 شهرستان با مشکلات بهداشت و درمان روبرو هستند، افزود: با وضع موجود پزشکان مجبور هستند در قالب احکام روزانه در نقاط مختلف استان فعالیت کنند

منبع: ایسنا

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر اخبار عمومی در این وبلاگ:
زلزله 7 ریشتری در راه است!
متن کامل سخنرانی رئیس جمهور در مجلس
\سال آینده پایه «دوم راهنمایی» نداریم\
پنج هزار پروژه عمرانی در استان اصفهان درحال اجرا است
پایان 150 روز اسارت؛ آزادی 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه




برچسب ها : اخبار عمومی