اخبار عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: در سال 88 دریافت اداره کتابخانه‌ها از 0.5 درصد شهرداری‌ها 350 میلیون و در سال 89، 450 میلیون تومان بود که در سال 90 این دریافتی به 6 میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا یاوری در سومین همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار نهضت مطالعه اصفهان با اشاره به اینکه در این همایش 26 بخش موثر در ارتقای فرهنگ مطالعه مورد تقدیر قرار می‌گیرند، اظهار کرد: طلایه‌دار حوزه کتابخوانی رهبر معظم انقلاب هستند که بارها دغدغه‌های خود درباره فرهنگ مطالعه در کشور را اعلام کرده‌اند.

وی افزود: در طول سه سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه کتابخوانی اتفاق افتاده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان با اشاره به کتابخانه‌های واگذار شده توسط شهرداری و خیران به اداره کل کتابخانه‌های اصفهان تاکید کرد: کتابخانه شاهین‌شهر با 13 هزار متر‌مربع زیربنا و 10 میلیارد تومان اعتبار ، کتابخانه شهر گز با 3 هزار متر مربع زیربنا  و 5 میلیارد تومان، کتابخانه فولادشهر، کهریزسنگ، گلدشت، شهر زاینده‌رود، خور و بیابانک از جمله کتابخانه‌های واگذار شده‌ای است که ساخت بخشی از آنها به اتمام رسیده یا در حال ساخت است.

وی ادامه داد: بودجه امسال استان برای ساخت کتابخانه ایستگاه خیران از 5 میلیارد تومان در سال 88 به 30 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته و شش برابر شده است.

یاوری با اشاره به اینکه این اداره کل در طول دو سال متوالی 89 و 90 به عنوان اداره کل نمونه استان در جشنواره شهید رجایی معرفی شد، گفت: تا کنون اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان وزارت ارشاد، دفتر رهبری (90 – 91)، مدیر کل کشور، استاندار، و امام جمعه لوح تقدیر دریافت کرده‌ است.

وی اضافه کرد: در سه سال گذشته 80 نفر نیروی جدید در اداره کل کتابخانه‌ها استخدام شدند و تا پایان سال 87 نفر دیگر جذب می‌شوند که در مجموع نزدیک 200 نفر نیرو جذب شدند و در سه سال گذشته استخدام نیروهای ما دو برابر شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان با اشاره به افزایش سرانه مطالعه در کشور از سال 88 تا کنون گفت: در سال 88 سرانه مطالعه هر ایرانی 71 دقیقه بود که در سال 88 به 79 دقیقه رسید، این درصد در سال 90 نسبت به سال قبل از آن در کل کشور کاهش یافت اما در اصفهان در همین مدت پنج دقیقه رشد داشته است. 

وی با اشاره به رشد شاخص‌ها و دستاوردهای اداره کل کتابخانه ها گفت: تعداد کتابخانه‌های عمومی استان نسبت به سال 88، 56 درصد رشد داشته و در همین مدت تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی 134 درصد، رشد مراجعه‌کننده 54 درصد، رشد تعداد نسخه کتاب 82 درصد، رشد تعداد رایانه 131 درصد، رشد صندلی 55 درصد، زیربنای کتابخانه‌های عمومی 55 درصد و تعداد نیرو 38 درصد بوده است.

یاوری تاکید کرد: اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان توانست رتبه نخست بیشترین تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور تحت پوشش دولت، خیران و خصوصی، بیشترین تعداد کتابخانه‌های کل شامل کتابخانه‌های عمومی، با مشارکت خیران و بخش خصوصی، رتبه نخست بیشترین فضای کتابخانه در کل کشور و تعداد نسخه‌های کتاب، رتبه دوم تعداد رایانه و صندلی را به دست آورد و تعداد اعضا نیز نسبت به مدت مشابه در سال 88 سه برابر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر اخبار عمومی در این وبلاگ:
هیچ طرحی بدون حضور اسد بحران سوریه را حل نمی کند
زنگ انقلاب از شرقی ترین تا غربی ترین مناطق اصفهان
\یونان کوچک\ ایران + عکس
12 شهرستان اصفهان با مشکلات درمانی روبرو هستند
زلزله 7 ریشتری در راه است!




برچسب ها : اخبار عمومی