اصفهان- مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هنوز زمان بسته شدن آب رودخانه زاینده رود به صورت قطعی تعیین نشده است.

"منصور شیشه فروش"روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود:بسته شدن آب زاینده رود منوط به تصمیم کمیته تنظیم توزیع آب است که به قرارگاه آب اصفهان پیشنهاد می شود.
وی اضافه کرد: در قرارگاه آب استان که متشکل از نمایندگان هواشناسی،جهاد کشاورزی، شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب اصفهان است،مشکلات آب استان هر هفته رصد و پیگیری می شود.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه این قرارگاه با محوریت استانداری اصفهان فعالیت می کند، گفت:در هفته جاری در این قرارگاه درباره باز یا بسته شدن آب زاینده رود بررسی می شود و تصمیم نهایی از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر ظرفیت آب پشت سد زاینده رود حدود296 میلیون مترمکعب است ، اضافه کرد: حجم آب پشت سد زاینده رود نسبت به میانگین بلند مدت آن 70 درصد کاهش یافته است .
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، با بیان اینکه در زمان حاضر 300 روستای اصفهان با تانکر آبرسانی می شود،خاطر نشان کرد: خشکسالی در سه سال گذشته800 میلیارد تومان خسارت به این استان وارد کرده است.
آب رودخانه زاینده رود از23 اسفندماه سال گذشته برای کشت بهاره کشاورزان باز شد و تاکنون جاری است.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی
*****
مروری بر 5 مطلب اخیر اخبار عمومی در این وبلاگ
جهش زمین های کشاورزی در گرو راه اندازی سد نمرود
کشف مواد مخدر در نایین سه برابر شد
در دولت احمدی نژاد، ورزش نایین رشد قابل توجه داشته است
کشف 76 کیلو موادمخدر از تریلی حامل آجر در دامغان
استعفای موقت خاله شادونه،درگذشت سه کودک خرمدره ای،عکس



برچسب ها : اخبار عمومی