اصفهان- با وجود اینکه حدود دو هزار خانوار در شهر خور، (مرکز شهرستان خوروبیابانک) زندگی می‌کنند فقط یک دستگاه ماشین حمل زباله روزانه حدود چهار تن زباله را در این شهر جمع آوری می‌کند.
تعدادی از شهروندان شهر خور روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا از مشکلات ناشی از کمبود ماشین جمع آوری زباله سخن گفتند.
"محمد موسوی"، یکی از شهروندان خور دراین باره اظهار داشت: بیشتر مواقع اتفاق افتاده که به مدت چند روز زباله‌ها در درب منازل باقی مانده و جمع آوری نکردن آنها آزار دهنده است.
شهروند دیگری به نبود سطل زباله در برخی نقاط شهر اشاره‌ کرد و گفت: از شهرداری انتظار می‌رود در محل‌های پرجمعیت شهر به نصب سطل زباله اقدام کند تا از ریختن آن درجوی آب و زمین خودداری شود.
"مرتضی رحیمی"، بهترین راهکار برای فرهنگ سازی در این زمینه را تشکیل کلاسهای آموزشی و توزیع بروشور بیان کرد.
شهردار شهر خور در گفتگو با ایرنا بیان داشت: سالانه حدود یکهزار و 500 تن زباله خانگی در این شهر فقط با یک دستگاه ماشین حمل زباله جمع آوری می شود.
"مهدی مقیمی" افزود: 85 درصد ازاین زباله‌ها بصورت خشک و حدود 30 درصد نیز خاک و نخاله های ساختمانی است.
وی بیشترین پسماندهای ‌خانگی را ضایعات چوب، کاغذ، لاستیک و شیشه عنوان‌ کرد و تصریح کرد: بیشتر زباله‌های قابل بازیافت توسط صاحبان منازل تفکیک می‌شود.
مقیمی یادآور شد: به دلیل کمبود ماشین حمل زباله، بیشتر مواقع قادر به جمع‌آوری به موقع زباله‌ها نیستیم که از جمله مشکلات اساسی شهرداری است.
شهردار شهرخور تامین اعتبار از سوی منابع استانی و اختصاص دادن یک دستگاه ماشین مخصوص حمل زباله را خواستارشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرخور فاقد ایستگاه انتقال زباله است و زباله های جمع آوری شده به پنج کیلومتری شرق این شهر حمل و بصورت هفتگی با یک لایه خاک پوشش داده و دفن می شود.
منبع: خبرگزاری مهر
*****
مروری بر 5 مطلب اخیر خور در این وبلاگ
سخنان امام جمعه خور
آشنایی با آرامگاه استاد حبیب یغمایی
اجرای30طرح عمرانی مهر ماندگار در استان اصفهان،1طرح خوروبیابانک
افتتاح صدوسی وسومین مدرسه برکت در خور اصفهان
خبر دیگری موجود نیست



برچسب ها : خور