طباطبایی نائینی: مجلس، استخدام‌های سفارشی دولت را پیگیری می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه طبق قانون اساسی اشتغال حق همه مردم است، گفت: اگر افرادی خارج از قاعده و قانون و بر اساس رابطه در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند؛ خلاف قانون است.

سید حمیدرضا طباطبایی نائینی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: در قانون اساسی بر این موضوع تاکید شده که مردم از هر قومیت و گروهی باید به کار مناسب دسترسی داشته باشند تا در آن فعالیت کنند و اگر شرایطی برای استخدام به وجود می آید؛ باید برای همگان به شکل عادلانه در دسترس باشد.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون فقط در مورد افرادی مانند خانواده های شهدا و جانبازان و ایثارگران امتیازاتی را برای استخدام و اشتغال به کار قائل شده و به غیر از این موارد افراد دیگر جامعه از حق اشتغال به صورت یکسان برخوردار نیستند.

وی در ادامه افزود: اگر یک دستگاه دولتی قصد استخدام افرادی را داشته باشد، باید آزمون های عادلانه و مصاحبه برگزار شود تا این شائبه به وجود نیاید که استخدام در سازمان ها و ادارات دولتی بر اساس رابطه و پارتی بازی و نزدیکی به جناح یا گروهی انجام می شود.

طباطبایی نائینی با بیان اینکه هر گونه استخدام سفارشی خارج از رویه قانونی مورد اشکال و ایراد است، گفت: استخدام های سفارشی در سازمان‌ها و ادارات دولتی موجب کاهش اعتماد مردم به انقلاب و نظام می شود و اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد باید مورد اصلاح و پیگیری قرار بگیرد.

این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: انتظار ما از دولت این است که برای استخدام نیروی انسانی در ادارات و سازمان‌ها مراحلی مانند انجام مصاحبه و برگزاری آزمون را طی شود تا افراد بر اساس شایسته سالاری و تخصص به استخدام درآیند.

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس موضوع استخدام های سفارشی را پی گیری خواهد کرد، گفت: اگر مجلس شورای اسلامی به این نتیجه برسد که هر یک از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها بدون رعایت ضوابط به استخدام‌های سفارشی اقدام می کنند؛ وزیر مربوطه را مورد سوال قرار خواهد داد و با خاطیان برخورد جدی خواهد شد./

منبع: خانه ملت

*****
مروری بر 5 مطلب اخیر اجتماعی در این وبلاگ
شنبه اول ماه رمضان است
اعتبار گواهینامههای رانندگی 10 ساله شد
طباطبائی نائینی: خصوصی سازی اجتماعی جنبه شعاری دارد
آغاز آبرسانی سیار به 215 روستای اصفهان
قانون گریزی دستگاهها از مدارقانون



برچسب ها : اجتماعی