اقتصادی

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: استان اصفهان باید در راستای برگزاری نمایشگاه‌های سنگ جایگاه نخست را در سطح کشور پیدا کند و تبدیل شدن نمایشگاه‌های سنگ اصفهان به یک برند به انجام فعالیت‌های بیشتری نیاز دارد.

محمد جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه براساس آمار موجود حدود یک‌هزار و 350 واحد سنگ‌بری در استان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: اصفهان از استان‌های برتر در زمینه تولید سنگ در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی محمود‌آباد، رضوان‌شهر، میمه و سجزی و منطقه‌های صنعتی دولت‌آباد و نجف‌آباد از قطب‌های اصلی صنعت سنگ در استان اصفهان به شمار می‌رود، اضافه کرد: در حال حاضر نیز 50 درصد سنگ فراوری شده کشور در استان اصفهان تولید می‌شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر 50 درصد سنگ خام مورد نیاز سنگ‌بری‌های اصفهان در استان تهیه می‌شود، تصریح کرد: معادن لایبید در اطراف میمه، معاون موجود در شهرستان خور و بیابانک و معادن تراو تراورتن و گرانیت در شهرستان نطنز نیز از جمله قطب‌های اصلی معادن در استان محسوب می‌شود.

وی به اهمیت و جایگاه برگزاری نمایشگاه‌های سنگ در استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر نهمین دوره نمایشگاه تخصصی سنگ در استان در حال برگزاری است و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف به صورت سالیانه در اصفهان اهمیت بسیاری دارد.

جعفری با بیان اینکه اما برگزاری نمایشگاه‌های سنگ در استان باید به صورتی باشد که نمایشگاه‌های سنگ اصفهان از برترین و ویژه‌ترین نمایشگاه‌های برگزار شده در سطح کشور باشد، تاکید کرد: در حال حاضر نمایشگاه‌های سنگ به صورت موازی در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود و این موضوع جایگاه صنعت سنگ را در سطح کشور توسعه نمی‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با توجه به اینکه اصفهان دارای بیشترین واحد‌های سنگ‌بری بوده و درصد بالایی از سنگ کشور در اصفهان تولید می‌شود اما هنوز نمایشگاه‌های سنگ اصفهان حرف نخست را در سطح کشور نمی‌زند، افزود: هر ساله نمایشگاه‌های سنگ اصفهان با کیفیت بیشتری برگزار می‌شود و مردم از این نمایشگاه‌ها از نمایشگاه‌های سنگ استان‌هایی مانند تهران استقبال بیشتری می‌کنند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های سنگ اصفهان هر ساله با پیشرفت قابل توجهی مواجه می‌شود اما تبدیل شدن نمایشگاه‌های سنگ اصفهان به یک برند به انجام فعالیت‌های بیشتری نیاز دارد، گفت: استان اصفهان باید در راستای برگزاری نمایشگاه‌های سنگ جایگاه نخست را در سطح کشور پیدا کند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌های مورد نیاز در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های سنگ اصفهان باید با جدیت بیشتری در داخل و خارج از کشور صورت بگیرد، اظهار کرد: استان اصفهان باید با اطلاع‌رسانی مناسب نسبت به جذب مجموعه‌های خارجی فعال در زمینه صنعت سنگ اقدام کنند.

جعفری با تاکید بر اینکه نمایشگاه‌های سنگ نباید تنها برای خریداران داخلی برگزار شود، ادامه داد: نمایشگاه‌های سنگ استان باید در راستای دریافت برند‌های معتبر بین‌المللی فعالیت کنند و سنگ استان اصفهان باید به تمام دنیا شناسانده شود.

منبع:خبرگزاری فارس

*****



برچسب ها : اقتصادی