طباطبایی نایینی: دیپلماسی هسته‌ای پویا و فرصت‌ساز دولت دهم، گامی در تحقق اهداف نظام بوده است

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با یادآوری عملکرد قابل دفاع و مثبت دولت دهم در قبال دیپلماسی هسته‌ای ایران، گفت: دولت دهم با اتخاذ رویکرد تکلیف‌گرایی در برابر رهنمود‌های رهبری، نقش فعال و سازنده‌ای در دیپلماسی هسته‌ای داشته‌است.
سید‌حمیدرضا طباطبایی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خانه ملت، با یادآوری عملکرد قابل دفاع و مثبت دولت دهم در قبال دیپلماسی هسته‌ای ایران، تصریح کرد: از آنجایی که دیپلماسی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بر مبنای دستورات رهبر معظم انقلاب، پیگیری می‌شود، دولت دهم با اتخاذ رویکرد تکلیف‌گرایی در برابر رهنمود‌های رهبری، نقش فعال و سازنده‌ای در دیپلماسی هسته‌ای دارد.
نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، یکی از شاخصه‌های دیپلماسی هسته‌ای دولت دهم را تاکید بر نقش‌محوری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همکاری و مذاکره با این آژانس خواند و گفت: حضور سازنده و فعال نمایندگان ایران در آژانس و سازمان‌های بین‌المللی، نشان‌دهنده صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس مبانی اعتقادی نظام، پی‌ریزی شده‌است.
وی دیپلماسی پویا و فرصت‌ساز در حوزه دانش هسته‌ای را از دیگر شاخصه‌های سیاست‌های فعال دولت دهم خواند و افزود: انتخاب نمایندگان آگاه و متعهد به اصول نظام در آژانس و سازمان‌های بین‌المللی، دعوت از بازرسان آژانس برای نشان دادن شفاف‌سازی هسته‌ای و حمایت از توسعه دانش هسته‌ای بومی از دیگر مولفه‌هایی است که عملکرد هسته‌ای دولت دهم را سازنده و مثبت نشان می‌دهد.
طباطبایی نائینی با تاکید بر مقاومت هوشمندانه دولت دهم در برابر تهدید‌های نظام سلطه و توطئه‌های قدرت‌های بزرگ برای ناکام گذاشتن پرونده هسته‌ای ایران، یادآور شد: دفاع عزت‌مآبانه از بنیان‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت دهم، ایران را در مسیر رسیدن به اهداف و موازین به حق و منطقی هسته‌ای خود، یاری داده است.
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، دفاع از حقانیت هسته‌ای ایران از طریق حضور هدفمند و موضع‌گیری‌های فعال در سازمان‌های بین‌المللی را از دیگر اقدامات موفقت‌آمیز دولت دهم در راستای پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب خواند.
هفته اول شهریور ماه به دلیل شهادت مظلومانه رجایی و با‌هنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است./
منبع: خانه ملت
*****
مروری بر 5 مطلب اخیر بین الملل در این وبلاگ
اجلاس مکه، آزمونی بزرگ برای سازمان همکاری اسلامی
مطلب دیگری موجود نیست
مطلب دیگری موجود نیست
مطلب دیگری موجود نیست
مطلب دیگری موجود نیست



برچسب ها : بین الملل