عضو کمیسیون عمران مجلس:

حدود 70 درصد صنایع مازندران نیمه فعال یا تعطیل هستند
 
خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نامناسب بودن وضعیت واحدهای تولیدی در مازندران بیان داشت: حدود 70 درصد صنایع مازندران نیمه فعال و یا تعطیل هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری محمد دامادی شامگاه شنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه آزاد ساری به سؤالات مطرح شده دانشجویان در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

نخستین سؤال دانشجویان در مورد حوزه فعالیت دامادی در مجلس شورای اسلامی بود که این مسئول پاسخ داد: عضو کمیسیون عمران مجلس هستم، رئیس کمیته آب و فاضلاب در مجلس نیز بر عهده‌ام است.
وی در ادامه تصریح کرد: در فراکسیون مدیریت شهری عضو هستم، اسمم در لیست فراکسیون اصولگرایان و فراکسیون رهروان ولایت فقیه نیز مجلس قرار دارد، ولی در فضای سیاسی کار خاصی انجام نمی‌دهم.

حضور در فراکسیون‌های مختلف موجب شد تا دانشجویان از وی بپرسند که آیا با عضویت در این فراکسیون‌ها وقتی‌ هم برای شما می‌ماند، بیان داشت: یک نماینده برای راهبردها عضویت در تشکل‌های مختلف را می‌پذیرد.

وی بیان داشت: حضور در فراکسیون‌های خارج از زمان مرسوم برای نماینده‌ها است.

دامادی با اشاره به حضورش در فراکسیون کارگری بیان داشت: دفاع از حقوق کارگران جزو آرمانم است و مسائل مربوط به کارگری را به خوبی پیگیری می‌کنم.

دیگر سؤال مطرح شده توسط دانشجویان از دامادی در مورد اظهارنظر وی در بخش‌های مختلف سیاسی اجتماعی فرهنگی بود.

دامادی پاسخ داد: نماینده مجلس باید در همه زمینه‌ها اشراف کامل داشته باشد.

وی بیان داشت: معیشت مردم برای ما مهم است، عضو فراکسیون ورزش‌ هستم و در حوزه ورزش باید حرف بزنم.

این نماینده مجلس ادامه داد: در حوزه سیاسی باید نظر و مطالبه داشته باشم و با مشاوران در ارتباط با مسائل روز و سیاسی در ارتباط هستم.

دانشجویان دانشگاه آزاد ساری خواستار پاسخگویی در مورد وضعیت مجمع نمایندگان مازندران برای پیگیری‌های استانی خواستار جواب دامادی شدند.

این نماینده مردم ساری بیان داشت: نمایندگان مازندران در ابتدای امر اختلافاتی را نه در عمل، بلکه در صحبت‌هایشان داشتند.

وی ادامه داد: همه نمایندگان به این باور رسیدند که اعضای مجمع با هم نیستند.

دامادی در مورد اقدامات انجام شده توسط خودش برای ایجاد هم‌گرایی در بین نمایندگان مجلس مازندران گفت: برای رفع مشکلات سایر شهرهای استان با هماهنگی با سایر نمایندگان بازدید‌هایی را در شهرهای مازندران انجام دادم.

وی اضافه کرد: از وضعیت فرودگاه نوشهر، حضور در جلسات نساجی مازندران، امضا برای اصلاح ساختار کمربندی بابل و نکا از اقداماتی بود که برای ایجاد همگرایی در بین نمایندگان مجلس مازندران توسط اینجانب انجام شد.

دامادی در ادامه با انتقاد از شیوه ساخت کمربندی ساری بیان داشت: ایجاد این کمربندی حدود 32 سال است که در حال ساخت است و با پیگیری‌های انجام شده در سال کمبود بودجه حدود 3.5 میلیارد تومان اعتبار از معاون راه و شهرسازی کشور دریافت کردیم.

این عضو خانه ملت در ادامه بیان داشت: در ترافیک ساری، مردم حق نفس کشیدن ندارند.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای بازگشایی کارخانه کشت و صنعت ساری اشاره کرد و یادآور شد: برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه حدود 17 بار در دفتر وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور یافتم.

این عضو خانه ملت در ادامه با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران اشاره کرد و یادآور شد: با تورم فعلی حقوق ماهی 400 هزار تومان فقط برای 10 روز زندگی یک کارگر کفاف می‌کند.

وی ادامه داد: کارگری که ماهی 400 هزار تومان حقوق می‌گیرد اگر این مبلغ حقوق نیز قطع شود فساد در زندگی او وارد می‌شود.

دامادی در ادامه با اشاره به نامناسب بودن وضعیت واحدهای تولیدی در مازندران بیان داشت: حدود 70 درصد صنایع مازندران نیمه فعال و یا تعطیل هستند.

این نماینده مجلس در ادامه به پیگیری‌های انجام شده برای راه‌اندازی کارخانه چوکای سرخ‌کلا بیان داشت: این کارخانه ظرفیت اشتغال دارد و ما نیز برای راه‌اندازی این واحد تولیدی پیگیر شدیم و وزیر مربوط نیز قول پیگیری داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از نحوه ساخت سد فریم در منطقه دودانگه بیان داشت: از وزیر نیرو درخواست کردیم که نیرویی به منطقه اعزام کند.

وی ادامه داد: بر روی سد خاکی فاقد آب نوشته شده است که شنا کردن در این سد ممنوع است.

دامادی ادامه داد: از وزیر نیرو خواستم که یا روند احداث سد درست شود و یا اینکه نمایندگانش را بفرستد این تابلو شنا ممنوع را درآورند.

وی یادآور شد: هزینه احداث سد فریم حدود 35 میلیارد تومان است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با انتقاد از شیوه نامناسب توزیع اعتبارات در کشور بیان داشت: مازندران که قطب کشاورزی کشور است به تعداد استان‌های فاقد کشاورزی سد ندارد.

دامادی ادامه داد: برخی از سدهای ساخته شده در مازندران نامناسب است.

وی در ادامه با انتقاد از اختصاص بودجه 10 میلیاردی برای جاده جندق، دامغان و اصفهان بیان داشت: در این جاده کم تردد حدود 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته می‌شود ولی برای مازندرانی که دارای منابع طبیعی، نعمت جنگل و دریا است در پایان هفته مسافران زیادی وارد استان می‌شوند بودجه مناسب برای احداث جاده‌‌‌های اختصاص نمی‌یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با انتقاد از برخی مسئولان در استانداری مازندران که تعداد حضور مسافر در استان برایشان مهم است بیان داشت: اعلام میزان رقم مسافر شرط نیست. جذب 15 میلیون مسافر افتخار نیست، چرا برنامه‌ای برای ایجاد منطقه ویژه گردشگری در مازندران وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به برخی بی‌مهری‌ها در مورد چشمه چورت و آب معدنی سورت بیان داشت: چشمه آب معدنی سورت منطقه ویژه‌ای است که در هیچ جای دنیا وجود ندارد. چرا نباید برنامه‌ای برای ایجاد منطقه ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: با فشاری که به استانداری و مسئولان استان وارد کردیم معاون رئیس جمهور قول داد که از این منطقه بازدید کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی ناهماهنگی‌ها در ساخت کمربندی ساری اشاره و تاکید کرد: مسئولان غیرفنی حق دخالت در تکمیل پروژه کمربندی ساری را ندارند.

وی ادامه داد: در صورت دخالت در ساخت کمربندی توسط افراد غیرمتخصص نام افراد رسانه‌ای می‌شود.

دامادی خاطر نشان کرد: به مسئولان استانی زمان دادیم و خواهش کردیم که در تکمیل کمربندی ساری افراد فنی حضور پیدا کنند.

دیگر سؤال مطرح شده توسط دانشجویان دانشگاه آزاد ساری از دامادی در مورد روند تحقیق و تفحص از استاندار که گویا این موضوع از طرف یکی از نمایندگان رد شد پاسخ داد:

قسم خوردن به مردم و خون شهدا ساده نیست که از کنارش به آسانی عبور کنیم.

وی ادامه داد: هر جا نماینده مردم احساس کند که حق مردمش پایمال شد، باید ورود جدی پیدا کند.

دامادی خاطر نشان کرد: اگر برادرم هم استاندار بود، در بحث تحقیق و تفحص از وی کوتاهی نمی‌کردم.

این مسئول در پاسخ نماینده مجلسی که گفته بود تحقیق و تفحص به نتیجه نمی‌رسد بیان داشت: این موضوع را قبول ندارم، بدترین ادبیات این است که من امروز دارای شغلی باشم و فردا در مورد شغلم و اقداماتم نتوانم پاسخگو باشم.

وی به موضوع طرح سؤال نمایندگان مجلس از استاندار اشاره کرد و بیان داشت: تقسیم‌بندی بودجه، نحوه انتصاب‌ها از موضوعاتی بود که استاندار پاسخ داد.

دامادی در ادامه خاطر نشان کرد: تحقیق و تفحص به معانی تقابل نیست و ما به عنوان نماینده مجلس در حوزه مختلف سؤال داشتیم و باید می‌پرسیدیم.

وی به نحوه پاسخ استاندار مازندران اشاره کرد و بیان داشت: استاندار مشکلات زیست محیطی مازندران را عدم توسعه‌یافتگی مازندران در زمینه‌های مختلف عنوان کرد.

دانشجویان دانشگاه آزاد ساری در مورد ارتباط دامادی با شجاعی پرسیدند.

دامادی پاسخ داد: شجاعی نماینده منتخب مردم است و احترامش برای من واجب. در یک سری از امور با همدیگر پیگیری مشکلات هستیم و به خاطر اشتراکات حوزه انتخابیه وظیفه داریم با هم کار کنیم.

دانشجویان دانشگاه آزاد ساری خواستار ارزیابی او از عملکرد شهردار سابق ساری شدند.

دامادی بیان داشت: حجازی را به عنوان شهرداری که کارهای زیربنایی انجام داد قبول دارم.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویان دانشگاه آزاد ساری در مورد انتصاب حجازی به عنوان شهردار یکی از مناطق تهران بیان داشت: از حجازی در این مورد پرسیدم به من چیزی نگفت.

دانشجویان دانشگاه آزاد ساری خواستار اقدامات انجام شده دامادی در مورد وضعیت پرداخت سهام عدالت کارگران بیان داشت: سهام عدالت کارگران در حال پرداخت است. وزیر گفت سهام عدالت کارگران پرداخت می‌شود.

دانشجویان در مورد ارتباط دامادی با استاندار مازندران پرسیدند که وی پاسخ داد: ارتباطم با استاندار مازندران خوب است و در جلسات استانداری مازندران حضور پیدا می‌کند و اگر احساس کند در جلسه‌ای حضورش واجب است بدون دعوت نیز حضور پیدا می‌کند چون هیچ دری بر روی نمایندگان مجلس بسته نیست.

دانشجویان دانشگاه آزاد ساری در مورد آخرین خبرها از وضعیت تفکیک مازندران پرسیدند.

نماینده مردم ساری در مجلس پاسخ داد: با تفکیک مازندران مخالفم و تفکیک مازندران در مجمع نمایندگان مازندران مطرح نشد، بحث تفکیک مازندران در برخی رسانه‌ها مطرح شد.

وی جدا کردن مازندران از یکدیگر را بی‌تدبیری عنوان کرد و بیان داشت: مهم‌ترین موضوع نمایندگان مجلس رفع دغدغه‌های مردم است.

دانشجویان دانشگاه آزاد ساری نظر وی را در مورد مطهری پرسیدند که دامادی پاسخ داد: مطهری دوست بسیار خوب من است.

موضوع طرح سؤال از رئیس جمهور دیگر دغدغه دانشجویان دانشگاه آزاد ساری بود که دامادی پاسخ داد: اولین امضای مربوط به طرح سؤال از رئیس جمهور را خودم زدم و حدود 68 امضا نیز توسط اینجانب جمع‌آوری شد.

وی در ادامه به موضوع جوان بودنش در مجلس اشاره کرد و بیان داشت: برخی‌ها در مجلس با جوان بودنم مشکل دارند.

دامادی ادامه داد: یکی از مسائلی که بعد از انتخابات برخی‌ها با آن مشکل داشتند سن من بود.

وی یادآور شد: عده‌ای به خاطر سن پایین من فکر می‌کردند که من رأی نمی‌آورم و پس از انتخابات و در اکثر جاها با جوان بودن من مشکل دارند.

این نماینده جوان مجلس در ادامه یادآور شد: برخی‌ها هنوز به قدرت جوانان این مرز و بوم پی نبردند، من با سن و سالم مشکل ندارم و هر کسی با سن و سال و جوانی من مشکل دارد، نیاز است در مورد توانایی‌های جوانان ایران تعمق و تفکر کند.

وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های رهبری معظم انقلاب برای پایان دادن به طرح سؤال از رئیس جمهور تاکید کرد: ما جوانان صحبت‌های رهبر را خوب می‌فهمیم، تا حرف می‌زنیم اعلام می‌کنند که ما در لیست سیاه قرار داریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: مسئولیت رهبری در جمهوری اسلامی ایران کامل و جامع است و ما نیز نباید جلوتر از رهبری در امور مربوط به نظام حرکت کنیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هر وقت احساس کند که انقلاب از مسیر اصلیش دور شد در آن امور ورود پیدا می‌کند.

دامادی در ادامه با اعلام اینکه ما در طرح سؤال از رئیس جمهور خواستار رفع مشکلات مردم بودیم، ادامه داد: از دو ماه قبل از مطرح شدن طرح سئوال از رئیس جمهور در مورد گرانی‌های مرغ و برخی کالاها با رئیس جمهور صحبت کردیم.

وی اضافه کرد: تقاضا کردیم مشکلات مربوط به کشور در جلسه غیرعلنی مجلس با حضور دولت رفع شود ولی کسی از دولتی‌ها در این امر ورود پیدا نکرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه بیان داشت: به رئیس جمهور گفتم که اگر نرخ تورم برای شما عدد است برای مردم مشکلات است، افزایش تورم فساد می‌آورد.

وی ادامه داد: به رئیس جمهور گفتم اگر مردم پورشه‌سوار نشوند، اتفاقی نمی‌افتد ولی اگر ارز دانشجویی پرداخت نشود دانشجو دچار مشکل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های آزمون و خطا در کشور بی‌تدبیری است.

منبع: خبرگزاری فارس

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر اخبار عمومی در این وبلاگ
کنکور دانشگاه آزاد و پیام نور حذف شد
کشف 164 کیلوگرم مواد مخدر در اصفهان
برنامه کنکاش این هفته با حضور دکتر غلامرضا کریمی
وضعیت پرستاری به شدت بحرانی است
احمدی نژاد:درجلسه سوال از رئیس جمهور ناگفته ها را می گویم




برچسب ها : اخبار عمومی