بهارستانی‌ها مطرح کردند: پیوند کانادا با گروه‌های تروریستی، حقیقتی که علنی شد

پس از اقدام دولت کانادا در خارج کردن نام گروهک منافقین از فهرست گروه‌های تروریست و بیانیه وزارت امور خارجه در محکومیت این اقدام، نمایندگان مجلس به رویکرد تروریست‌پروری اتاوا واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دشمنان نظام اسلامی همواره به شکل‌های مختلف تلاش کردند تا موانع متعددی در برابر حرکت رو به رشد ملت ایران ایجاد کنند.

در ابتدای انقلاب اسلامی ایران تشکیل گروهک فریب خورده منافقین و حمایت‌های مادی و معنوی غرب از این گروهک راهکاری بود که غرب در پیش گرفت تا تلاش‌های علنی خود را برای ضربه زدن به انقلاب آغاز کند، گروهکی که از ترورهای کور مسئولان و مردم بی‌گناه ایران و بمب‌گذاری در مناطق مختلف حتی در مراکز مذهبی هیچ ابایی نداشت و در طول سه دهه گذشته قرین 20 هزار نفر از مردم مظلوم و بی‌دفاع ایران را به شهادت رساند.

در این میان حمایت‌های کشورهای غربی از این گروهک هیچ‌گاه بر مردم ایران پوشیده نبوده و نیست اما کشورهای غربی چون انگلیس، آمریکا و کانادا در طول سال‌های گذشته به نوعی تلاش می‌کردند تا حمایت‌های خود را از این گروهک به نوعی مخفی کنند تا جامعه جهانی از این حقایق این گروهک و حمایت‌های غربی آن اطلاعی کسب نکند، با قراردادن نام گروهک منافقین در فهرست گروه‌های تروریست تلاش کردند تا به ظاهر خود را مخالف با این گروه نشان دهند.

اما در چند ماه اخیر نقاب از چهره واقعی جامعه سلطه‌گر غرب کنار رفته و حمایت‌های این کشورها از گروهک منافقات علنی شده است. دولت آمریکا چند ماه پیش در اقدامی غیرمنطقی نام گروهک منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد و چندی پیش نیز دولت کانادا که در سیاست‌های خود همواره دنباله‌رو کشور‌های انگلیس و آمریکاست، نام گروهک خودفروخته منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد.

این اقدام دولت کانادا در حالی  صورت می‌گیرد که گروه‌های مستقل در ایالت‌های این کشور به‌ویژه در ایالت کِبِک که از ساکنان بومی کانادا به حساب می‌آیند در بیان خواسته‌های خود به شدت از سوی این کشور سرکوب می‌شود.عملکرد دولت کانادا در قبال گروهک منافقین و بومیان این کشور در حالی انجام می‌شود که این کشور خود را از حامیان حقوق بشر در دنیا معرفی می‌کند.

کانادا در تحرکات ضدایرانی از آمریکا و انگلیس فرمان می‌گیرد

عبدالرضا عزیزی، درباره این اقدام کانادا برای، گفت: از دولت کانادا انتظاری غیر از این نمی‌رفت چراکه این کشور در کنار آمریکا از حامیان اصلی تروریسم است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کانادا در ظاهر خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کند، افزود: از کشورهایی مانند کانادا و آمریکا که حامی تروریست‌های سوریه، عراق و افغانستان هستند انتظاری جز این نمی‌رود.

کانادا در تصمیم‌های خود کاره‌ای نیست، چون این کشور زیر نظر انگلیس اداره می‌شود

وی در تبیین دلایل اقدام‌های خصمانه و ناعادلانه کانادا ضد ایران، یادآور شد: کانادا غلام حلقه به گوش آمریکا است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نهم، گفت: کانادا در تصمیم‌های خود کاره‌ای نیست، چون این کشور به صورت فرمانداری کل اداره می‌شود و زیر نظر انگلیس قرار دارد و پیاد کننده اهداف انگلیس و آمریکا است.


کانادا از درد شکست مقابل ایران می‌میرد

منصور حقیقت پور، درباره اقدام دولت کانادا در خروج نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه‌های ترور، گفت: کانادا مولفه قدرتی در سطح بین‌الملل نیست و به عنوان یک کشور دست پنجم غیر مستقل در صحنه سیاسی شناخته می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمریکا هم قبلا بدون به دست آوردن هیچ بهره‌ای این اشتباه دولت کانادا را کرده بود، افزود: هرچند کانادا از نظر وسعت سرزمینی کشور وسیعی است اما به لحاظ قدرت در جامعه جهانی بسیار کوچک است.

وی با بیان اینکه در صف بندی‌های جهانی کانادا در کنار آمریکا مقابل ایران ایستاده است، تصریح کرد: کانادا جزء کشورهای گوشواره‌ای است که اکنون به گوش آمریکا و انگلیس چسبیده است.

حقیقت پور با تاکید بر اینکه کانادا سیاست مستقلی ندارد، تاکید کرد: این کشور همواره در تصمیم گیری‌های خود وابسته بوده  و در سیاست‌های خود همواره از آمریکا و انگلیس دنباله‌روی می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه اقدام دولت کانادا عقده‌گشایی برای شکست در مقابل ایران است، توضیح داد: این کشورها به مرور زمان باید از شکست در مقابل ایران بمیرند.

وی با یادآوری اینکه رفتار سخیف گروهک منافقین در طول سه دهه گذشته از عملکرد هیتلر هم بدتر بوده است، یادآور شد: گروهک منافقین آنچنان رسوا است که در خاک دشمن ضد ملت مزدور ایادی استکبار می‌شود، البته ترویست‌های منافق، افراد پوسیده و مملو از تباهی هستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه کانادا حقوق بشر و حقوق انسانی را برای مردم کشور خود رعایت نمی‌کند، گفت: کانادا مدت‌هاست بومیان مردم کانادا را که به‌دنبال استقلال هستند، سرکوب می‌کند و این کشور در پشت ظاهر بزک کرده خود و در پس نقاب حمایت از حقوق بشر، چهره زشت و کریهی دارد.

 

شکست مقابل ایران، عامل حمایت کانادا از گروهک منافقین

 وحید احمدی، درباره اقدام کانادا در خروج نام گروهک تروریستی منافقان از فهرست گروه‌های ترور و محکومیت این اقدام از سوی وزارت امور خارجه ایران، گفت: این اقدام دولت کانادا هیچ جای تعجبی ندارد چراکه کشورهای غربی مانند انگلیس، آمریکا و فرانسه و کانادا از ابتدا با انقلاب اسلامی ایران روی عناد داشته‌اند.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی، در تبیین مخالفت‌های کشورهایی مانند کانادا با ایران، افزود: مخالفان جمهوری اسلامی ایران مانند منافقان همواره تحت حمایت کشورهایی مانند کانادا بوده‌اند اما شرایط عمومی جهان در سال‌های پیش به‌گونه‌ای اقتضاء کرده بود که گروهک منافقان در فهرست گروه‌های ترور قرار بگیرد تا به نوعی عناد و فشار بر ایران را پوشش بدهند.

وی با بیان اینکه گروهک تروریستی منافقان در پیشینه سیاه خود ترور نزدیک به 20 هزار نفر از مسئولان و مردم ایران را دارد، تصریح کرد: متاسفانه این گروهک هیچ‌گاه عملکرد خود را نفی نکرده است اما همواره مورد حمایت مالی و معنوی کشورهای سلطه‌گر و مجامع بین‌المللی قرار گرفته است.

احمدی با بیان اینکه اقدام دولت کانادا برای ملت ایران تازگی ندارد، تاکید کرد: منافقان همواره مخفیانه از حمایت دولت‌های غربی برخوردار بوده‌اند اما حال با این اقدام دولت آمریکا و کانادا این حمایت‌ها رسمی شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم درباره علت حمایت دولت کانادا از گروهک منافقان، توضیح داد: کشورهایی مانند آمریکا و کانادا که در صحنه‌های مختلف از ایران شکست خورده‌اند به نوعی با حمایت از منافقان به دنبال عقده گشایی هستند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نهم، با یادآوری حضور 120 کشور در اجلاس عدم تعهد تهران، یادآور شد: غرب در این اجلاس می‌خواست تا با جلوگیری از حضور کشورها در این اجلاس به نوعی انزوای ایران را نشان دهد اما برگزاری موفق این اجلاس نشان داد آمریکا منزوی شده است و این عاملی بود که ابتدا آمریکا منافقان را از فهرست تروریست‌ها خارج کند و امروز کانادا دست به این اقدام بزند.

 

 خارج کردن نام منافقین از فهرست ترویست‌ها ضدیت با ملت ایران است

سید حمیدرضا طباطبایی نایینی، درباره خارج کردن نام گروهک منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی در کانادا، گفت: این موضع‌گیری کشور کانادا نسبت به ایران برای اولین بار نیست و این کشور در مواردی مشابه‌ به اقداماتی نظیر این دست زده است.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت کانادا وابستگی شدیدی به آمریکا و انگلیس دارد، افزود: اقدامات ضد ایرانی دولت کانادا بر اساس تفکراتی است که از جانب دولت‌های انگلیس و آمریکا بر این کشور دیکته شده است.

وی با تاکید بر اینکه تروریست بودن گروهک منافقین از بدیهیات است، تصریح کرد: خروج نام گروهک منافقین از لیست گروه‌های تروریستی در کانادا، اولین اقدام ضد ایرانی این کشور نبوده و آخرین عمل آنها هم نیست.

طباطبایی نائینی تاکید کرد: محکوم کردن این اقدام دولت کانادا از سوی وزارت امور خارجه ایران امری لازم و قابل تقدیر بوده، چون ماهیت تروریستی گروهک منافقین مثل روز روشن است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه اقدامات دولت کانادا به دلیل مخالفت این کشور با مبانی فکری و اعتقادی ایران است، ‌یادآور شد: مخالفت‌های کانادا با ایران به دلیل مواضع ضد صهیونیستی ایران در چند ماه اخیر است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم، درباره اقدام‌های ضد ایرانی سازمان ملل، آمریکا، کانادا در هفته اخیر، توضیح داد: این اقدام‌های هماهنگ شده این کشورها به دلیل مخالفت با سیاست‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران است که البته هیچ‌گاه به نتیجه‌ نمی‌رسد./

منبع: خانه ملت

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر سیاسی در این وبلاگ:
خارج کردن نام منافقین از فهرست ترویست ها ضدیت با ملت ایران است
تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور
هاشمی گفت بروید کمک خاتمی
دختر ایران (+عکس)
امریکا باز هم «خودش» تحریم نفتی ایران را بی اعتبار کرد




برچسب ها : سیاسی