اخبار عمومی

رئیس کل دادگستری استان یزد از اعدام سه متجاوز به عنف و یک قاچاقچی موادمخدر در زندان مرکزی یزد خبر داد.

غلامحسین حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: از این چهار نفر دو نفر به دلیل تجاوز به عنف در منطقه چاهک شهرستان خاتم، یک نفر به دلیل تجاوز به عنف با عنوان مامور قلابی شرکت گاز و یک نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر مجازات شدند.

وی افزود: در پرونده تجاوز به عنف چاهک خاتم، دو نفر به نام‌های ع ـ ب و ر ـ د در تاریخ اول تیرماه سال جاری در مسیر چاهک به استهبان فارس، خودروی خانمی را متوقف کرده و اقدام به آدم‌ربایی و سپس تجاوز به وی می‌کنند.

حیدری عنوان کرد: با همکاری خوب دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی، این دو نفر ظرف مدت کوتاهی دستگیر شدند و در عرض یک ماه حکم قانونی اعدام در ملأ عام برای این دو متهم در دادگاه کیفری استان یزد صادر شده که با پیگیری مجدانه دادگستری کل استان یزد پس از طی مراحل قانونی و تایید حکم در دیوان عالی کشور، متهمان در زندان مرکزی یزد به دار مجازات آویخته شدند.

وی یادآور شد: در مورد دیگری نیز فردی به نام ن ـ ب در سال 1389 با عنوان مامور گاز وارد منزل مسکونی شخصی شده و به خانم این خانه تجاوز می‌کند که این فرد نیز پس از شناسایی در دادگاه کیفری استان مورد محاکمه قرار گرفته و حکم اعدام وی در دادگاه کیفری استان صادر و پس از تایید توسط دیوان عالی کشور و تنفیذ حکم به اجرا درآمد.

حیدری خاطرنشان کرد: فرد چهارم نیز به نام م ـ ع ـ الف به دلیل حمل و نگهداری 980 گرم هروئین و 38 کیلو و 750 گرم تریاک در دادگاه انقلاب اسلامی مهریز به اعدام محکوم شد و این حکم از سوی دادستان کل کشور تایید شد.

منبع: عرش نیوز

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر اخبار عمومی در این وبلاگ:
نمایش اقتدار پهپادهای ایرانی در رزمایش ولایت 91؛ فردا
امحای چهار هزار و 413 کیلوگرم مواد مخدر در اصفهان
برگزاری کنگره علمی مصون سازی زنان در مقابل اعتیاد در اصفهان
بازدیدشهرداران و اعضای شورای شهرستان نائین و خوروبیابانک از...
دخترخاله های طلادزد+عکس