معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری چهار هزار و 413کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان اصفهان امحا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی ظهر دوشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای پیشبرد اهداف استان در راستای مبارزه با مواد مخدر دو استراتژی مهم را دنبال می‌کند، اظهار داشت: در راستای افزایش سیستم اطلاعاتی استان کمیته‌ای با مسئولیت اداره اطلاعات استان در راستای کنترل و مبارزه با مواد مخدر در استان فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه با فعال شدن این کمیته و با توجه به پیچیده‌تر شدن فناوری ارتباطی و اطلاعاتی اشراف اطلاعاتی استان در زمینه مبارزه با مواد مخدر افزایش می‌یابد، اضافه کرد: تقویت گلوگاه‌های استان در نایین و شهرضا در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در استان استراتژی دوم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان به شمار می‌رود.

تقویت گلوگاه کنترل قاچاق مواد مخدر جندق اصفهان

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر راه‌اندازی و تقویت گلوگاه کنترل قاچاق مواد مخدر در استان در جندق اصفهان نیز مصوب شده، بیان داشت: با توجه به افزایش حمل و نقل در منطقه جندق احتمال افزایش قاچاق مواد مخدر نیز در این منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد، راه‌اندازی و تقویت گلوگاه‌های جدید در استان قدرت مقابله استان با قاچاق مواد مخدر نیز افزایش می‌یابد، ادامه داد: براساس سند جامع پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر40 درصد از مردم استان باید آموزش‌های لازم در راستای پیشگیری از اعتیاد در سطح استان دریافت کنند و در حال حاضر در بخش‌های پژوهشی نیز اقدامات لازم در راستای مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در سطح استان انجام شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه در تمام بخش‌های انتظامی و امنیتی استان اقدامات پیشگیری و مقابله با مواد مخدر به صورت ویژه انجام می‌شود، تاکید کرد: شناسایی مناطق آلوده در بخش مواد مخدر به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان محسوب می‌شود.

ارائه بسته‌های کامل برای مناطق آلوده به مواد مخدر استان

وی با تاکید بر اینکه شناسایی مناطق آلوده در بخش مواد مخدر در استان تک‌بعدی نیست، گفت: در حال حاضر استان بسته‌های کاملی را برای مناطق آلوده به مواد مخدر در نظر گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مقرر شده است که در راستای ساماندهی وضعیت یکی از مناطق آلوده به مواد مخدر استان برنامه‌های فرهنگی، ایجاد مجموعه‌های فرهنگی، کانون‌های فرهنگی و سایر اقدامات مورد نیاز انجام شود، اظهار داشت: اقدامات امنیتی و انتظامی تنها به عنوان فلسفه فعالیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان نیست بلکه فعالیت‌های این ستاد چند بعدی است.

وی با بیان اینکه کارتن‌خوابی یکی از مهم‌ترین معضلات موجود در شهر‌ها به شمار می‌رود که در حال حاضر شورای ستاد هماهنگی با مواد مخدر در استان با استفاده از برنامه‌ریزی جامعه با این موضوع برخورد می‌کند، ادامه داد: ساماندهی وضعیت معتادان خطرناک در استان با استفاده از مراکز درمانی و کمپ‌های ترک اعتیاد امکان‌پذیر است.

لزوم راه‌اندازی کمپ ویژه‌ برای زنان معتاد خطرناک

اسماعیلی با تاکید بر اینکه کمپ ویژه‌ای باید برای زنان معتاد خطرناک در استان اصفهان راه‌اندازی شود، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون با راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد قلعه‌شور 619 نفر معتاد در این کمپ پذیرش شده‌اند و زیر پوشش درمان‌های ترک اعتیاد این کمپ قرار گرفته‌اند که در حال حاضر 571 نفر از این افراد با بهبودی کامل مرخص شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در 9ماهه نخست سال گذشته در حوزه پاک‌سازی و درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر 12 عملیات در استان انجام شده است، افزود: در سال گذشته با فعالیت‌های صورت گرفته 106 باند و گروه قاچاقچی مواد مخدر در استان متلاشی شده و طی 9ماهه نخست سال جاری110 باند قاچاقچی مواد مخدر در استان متلاشی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه کمیته مقابله با مواد مخدر با مسئولیت فرمانده انتظامی به صورت جدی و با استفاده از ابزار‌های قانونی در راستای مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند، بیان داشت: طی 9ماهه نخست سال جاری چهار هزار و 413کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان اصفهان امحا شده است.

وی اضافه کرد: طی 9ماهه نخست سال گذشته 16هزار و 165کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان اصفهان کشف شده و طی 9ماهه نخست سال جاری  نیز 17هزار و 23کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه گرایش معتادان از مصرف مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی افزایش یافته است و تنوع ایجاد شده در زمینه مواد مخدر صنعتی و افزایش هیجانات ناشی از مصرف این مواد از عمده‌ترین دلایل گرایش معتادان به مصرف مواد مخدر صنعتی محسوب می‌شود، تاکید کرد: در حال حاضر نیز چهار لابراتور در استان در زمینه مواد مخدر صنعتی منهدم شده است.

وی با تاکید بر اینکه ابتدای فرودگاه‌های کشور در ایام حج عمره و واجب کنترل می‌شود و امسال حدود 164 نفر از زائران حج عمره که معتاد بوده‌اند در فرودگاه اصفهان دستگیر شده‌اند، گفت: در حال حاضر 410 مرکز درمانی به صورت خصوصی و دولتی در استان 73هزار نفر را در راستای مباحث درمانی و ترک اعتیاد پوشش می‌دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر اخبار عمومی در این وبلاگ:
برگزاری کنگره علمی مصون سازی زنان در مقابل اعتیاد در اصفهان
بازدیدشهرداران و اعضای شورای شهرستان نائین و خوروبیابانک از...
دخترخاله های طلادزد+عکس
نامه 24 نفر از مقامات پیشین آمریکابه اوباما برای مذاکره با ایران
خط 3 مترو افتتاح شد

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر جندق در این وبلاگ:
برگزاری کنگره علمی مصون سازی زنان در مقابل اعتیاد در اصفهان
تولید سالانه 10 هزار تن تالک

زمـین لـرزه بـرزک و جنـدق بدون خسـارت
احداث استخر سرپوشیده در مسیر راه آب قنات
معرفی شهر جندق