در پی فعال شدن کانون پدیده گرد و غبار: اصفهان تحت تأثیر گرد و غبار عراق قرار نمی‌گیرد

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: کانون‌های گرد و غبار فعال شده از سمت عراق چندان استان اصفهان را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.
منصور شیشه فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اصفهان در مورد آخرین وضعیت پدیده گرد و غبار در اصفهان اظهار کرد: این پدیده از دو جهت شرق و غرب استان را مورد تهدید قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه این کانون بیشتر استان هرمزگان و نیز خوزستان را در معرض تهدید قرار می‌دهد، افزود: این پدیده گرد و غبار بیشتر از سمت عراق و عربستان است و احتمال می‌رود مناطق گرم‌تر استان از جمله نایین و خور و بیابانک را تحت تأثیر قرار دهد.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: این کانون، فعالیت خود را آغاز کرده است اما آن چندان در استان اصفهان تأثیرگذار نیست و به اصفهان نمی‌رسد.در زمانی که گرد و غبار زیاد باشد، برخی از کانون‌های داخلی آن فعال می‌شود که از آن جمله‌ می‌توان به کانون گرد و غبار در مناطق نطنز، باد رود، تالاب گاو خونی و دشت سجزی اشاره کرد.
شیشه فروش اضافه کرد: کانون گرد و غبار عراق و عربستان مورد برنامه‌ریزی کشوری قرار گرفته و اکنون بیابان‌زدایی آن در کشور عراق آغاز شده است.در استان اصفهان نیز برای بیابان‌زدایی و نیز مقابله با گرد و غبار و کانون‌های داخلی 3 هزار هکتار از اراضی جنگ کاری شده است.
مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال اعتبارات خوبی برای مقابله با بیابان‌زدایی در نظر گرفته شده است، گفت: میزان اعتبارات هنوز مشخص نیست، چراکه سال مالی در مهرماه است و رقم اصلی در نظر گرفته برای بیابان‌زدایی مهرماه مشخص می‌شود.
منبع: خبرگزاری فارس

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر اخبار عمومی در این وبلاگ
منتظرپاسخ معاونت نیروی انسانی رییس جمهوری برای اعلام نتایج آزمون
کاروانهای سلامت به روستاهای محروم استان اصفهان اعزام می شوند
آغاز برداشت پسته از باغهای استان اصفهان
نماینده مجلس: مقاومت تنها راه پیروزی است
استان اصفهان رنگ مقاومت گرفت




برچسب ها : اخبار عمومی