اصفهان- شهر خور، مرکز شهرستان کویری خور وبیابانک فاقد ایستگاه آتش نشانی است و در 16 سال گذشته فقط یک مامور آتش نشانی وظیفه خدمت رسانی به دو شهر "خور" و "فرخی" و چندین روستا را عهده دار است.
"حسین خادمی" تنها مامور آتش نشانی این شهر روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: وظیفه انجام ماموریتهای مربوط به آتش نشانی در شهرهای خور و فرخی و روستاهای غربی و جنوبی شهر خور را عهده دار هستم.
وی با اشاره به اینکه فاصله بین دو شهر خور و فرخی حدود 20 کیلومتر است، افزود: در زمان حاضر به دلیل فقدان ایستگاه آتش نشانی، سه دستگاه خودرو آتش نشانی خور در محوطه شهرداری این شهر قرار دارد.
وی با بیان اینکه محل مناسبی برای حفظ خودروهای آتش نشانی در فصول مختلف سال نداریم، گفت: با توجه به کویری بودن شهرستان خوروبیابانک، طول دوره گرما و همچنین سرمای زمستان در این مناطق با مشکلات فراوانی چون یخ زدگی آب مخازن و فرسودگی تجهیزات بدلیل شوری آب مواجه هستیم.
وی افزود:تاکنون برای احداث ساختمان ایستگاه آتش نشانی هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
خادمی، نبود دستگاه بی‌سیم، تجهیزات لازم‌ و پمپ‌های کف‌کش جهت آبگرفتگی معابر و رفع سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌ فصلی را از دیگر مشکلات آتش نشانی شهر خور اعلام کرد.
این مامور آتش نشانی در سال گذشته حدود 25 ماموریت را در مناطق یاد شده انجام داده است.
شهردار شهر خور نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون ‌علاوه بر شهر خور تمام روستاهای جنوبی و غربی این شهرستان توسط خودروهای آتش نشانی شهرداری خور سرویس دهی می‌شود که دورترین روستاهای این شهرستان در 60 کیلومتری قرار دارد.
"مهدی مقیمی" با گلایه از اینکه هنوز اعتباری برای ساخت ایستگاه آتش نشانی این شهر در نظر گرفته نشده است،گفت: برای این ایستگاه بیش از یک میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر یک عدد شیر تغذیه و برداشت آب آتش نشانی در شهر خور نصب شده که در صورت تامین اعتبار در دو نقطه‌ دیگر شهر اقدام به نصب شیرهای برداشت فشار قوی خواهیم کرد.
شهردار خور اظهار داشت: با توجه به اینکه یک سوم بافت این شهر قدیمی است می‌طلبد یک دستگاه خودرو پیشرو آتش نشانی ویژه مواقع بحرانی و اضطراری و همچنین درحوادث ناشی از آتش سوزی منازل استفاده شود.
مقیمی همچنین تامین اعتبار برای تجهیز ایستگاه آتش نشانی شهرخور را خواستار شد.
وی با اشاره به آتش‌سوزی نخل های خور در سال 87 گفت: در این آتش سوزی تمام تجهیزات موجود اعم از شیلنگ آب و موتور پمپاژ از بین رفت و بیش از 500 میلیون ریال خسارت به این شهرداری وارد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در آتش سوزی درختان خرما شهرستان خوروبیابانک در تابستان سال 87 به دلیل کمبود امکانات آتش نشانی در این شهرستان، ماموران آتش نشانی از شهرهای کاشان، شاهین شهر، اصفهان، طبس، زرین شهر، مبارکه، اردستان، شهرضا، نایین، دولت آباد و نجف آباد به این منطقه اعزام شدند.
در این آتش سوزی حدود 500 هکتار از نخلستانهای شهر خور از بین رفت.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی
*****
مروری بر 5 مطلب اخیر خور در این وبلاگ
استقلال، آزادی و نعمت جمهوری اسلامی از برکت امام راحل(ره)
نگاهی به زباله های شهر خور
سخنان امام جمعه خور
آشنایی با آرامگاه استاد حبیب یغمایی
اجرای30طرح عمرانی مهر ماندگار در استان اصفهان،1طرح خوروبیابانک



برچسب ها : خور