اخبار شهرستان

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان گفت: مسابقات شترسواری در شهرستان خور و بیابانک در ماه جاری برگزار می‌شود که از جذابیت خاصی برخوردار است.

مهدی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: مراسم اختتامیه چهارمین المپیاد ورزشی روستائیان استان اصفهان در اوایل دهه دوم اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان این مطلب گفت: در این مراسم از 600 نفر ورزشکار برتر در رشته‌های ورزش‌های سنتی و غیرسنتی با حضور ذاکراصفهانی استاندار در تاریخ دهم و یا یازدهم بهمن برگزار می‌شود و این آخرین برنامه هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در سال 1391 خواهد بود.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی تصریح کرد: امسال هیئت بیش از 25 درصد رشد ورزشکار سازمان یافته داشته که با توجه به تمام فراز و نشیب‌هایی که وجود داشت از مرز 30 هزار نفر گذشت و بنا داریم در سال 92، با تأمین کارت بیمه ورزشی روستایی و عشایری ده هزار نفر ورزشکار روستایی و عشایری را بیمه ورزشی کنیم.

وی به برنامه‌های اجرا شده توسط هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان اشاره کرد و تاکید کرد: با تغییر نام فدراسیون ورزش روستایی و عشایر به ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی، ما در هیئت استان اصفهان با توجه به تدوین سند راهبردی چشم انداز 10 ساله داشتیم که در راستای همان اهداف گام برداشتیم و به تقویت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی نیز پرداختیم.

اسدی ادامه داد:چهارمین المپیاد ورزشی آقایان و بانوان استان اصفهان را برگزار کردیم و در همین راستا دومین المپیاد دهیاران را در دو رشته ورزشی داشتیم، استان اصفهان میزبان نخستین جشنواره بهاره منطقه 4 کشور در روستای ابیانه بود و جشنواره ملی حرکت و برکت را با حضور 26 استان در کاروانسرای عباسی برگزار نمودیم و تنها برنامه ای که اجرا نکردیم سومین المپیاد ملی عشایر کشور بود که در استان زنجان برگزار شد.

وی درباره مسابقات شترسواری گفت: مسابقات شترسواری در شهرستان خوروبیابانک در همین ماه برگزار می شود که از جذابیت خاصی برخوردار است. 

منبع: خبرگزاری فارس

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر اخبار شهرستان در این وبلاگ:
10 تن برنج هندی در شهرستان خوروبیابانک توزیع شد
افتتاح 2 مرکز فنی و حرفه ای خور وبیابانک و دهاقان در دهه فجر
سال آینده 6 خانه عالم در خور و بیابانک افتتاح می شود
افتتاح 25 پروژه عمرانی شهرستان خور و بیابانک در دهه فجر جاری
124 دانش آموزودانشجو زیر پوشش کمیته امداد خوروبیابانک هستند




برچسب ها : اخبار شهرستان