اخبار شهرستان

فرماندار خوروبیابانک از افتتاح و بهره‌برداری 25 طرح عمرانی، خدماتی به مناسبت دهه ‌مبارک فجر انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد.

حسن فیروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوروبیابانک اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها افزون بر 72 میلیارد و 406 میلیون ریال هزینه شده است.

وی تامین اعتبار این طرح‌ها را به سال 89 و 90 عنوان‌کرد و افزود: از مجموع طرح‌های ‌مورد نظر 12طرح در بخش عمران شهری و 13 طرح در حوزه روستاها است که اجرای طرح‌های روستایی با اعتباری افزون بر 7 میلیارد و 200 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار خوروبیابانک ‌تصریح ‌کرد: طرح‌های افتتاح دهه فجر امسال در بخش‌های‌ مسکن، کشاورزی، آموزش، برق، بهداشت و درمان است.

وی مهم‌ترین طرح مورد بهره‌برداری را طرح 100 واحدی مسکن مهر شهر جندق با اعتباری افزون بر 30 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: مرکز آموزش ‌فنی ‌و حرفه‌ای، خوابگاه شبانه روزی عفاف، کلوپ ورزشی و چمن مصنوعی‌ و دبیرستان شهدای بانک ملت شهر فرخی از دیگر طرح‌های مهم قابل افتتاح در این دهه است.

وی‌ همچنین به افتتاح شش طرح کشاورزی با اعتباری ‌افزون بر چهار میلیارد و 750 میلیون ریال اشاره کرد و گفت: آبیاری تحت فشار بارانی باغ زیتون روستای‌ چاهملک در سطح 46 هکتار، احداث استخر ذخیره آب روستای مصر به حجم 400 مترمکعب، لوله‌گذاری انتقال آب روستاهای ‌مصر و آبادان به طول یک‌هزار و 650 متر از طرح‌های مورد بهره‌برداری در دهه فجر است.

فیروزی ساختمان اورژانس بین ‌جاده‌ای، برق‌رسانی ‌به ‌روستاهای ‌عرب‌آباد و محمد آباد شهرهای‌خور و جندق، مرکز مشاوره ‌ژنتیک، گلزار شهدای روستاهای هفتومان، جعفرآباد و گرمه، مرکز ترک اعتیاد شهر جندق، بهینه‌سازی‌پایه‌های ‌شبکه فشار متوسط روستاهای‌ گرمه، هفتومان، بیاضه، مهرجان، چاه‌ملک و چوپانان، جمعیت همیاران سلامت روان‌آتیه خور و همچنین واحدهای مسکن مددجویی درشهرهای‌خور، جندق و روستای چاهملک را از دیگر طرح‌های مورد بهره‌برداری و قابل افتتاح در این شهرستان دانست.

وی افزود: از دستاوردهای این طرح‌ها تامین ‌مسکن، آموزش جهت‌ کسب مهارت و کمک به اشتغال جوانان، اسکان دانش‌آموزان، استفاده بهینه و صرفه‌جویی از آب کشاورزی، برق رسانی به روستاهای فاقد برق، جبران ضعف‌ برق در شهرها و روستاها، ساماندهی گلزار شهدا، کمک به بهبود عبور و مرور، اسکان مددجو، پیشگیری از معلولیت ها و آسیب‌های اجتماعی و درمان معتادان است.

فرماندارخوروبیابانک همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری‌جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه‌ها کمیته 14گانه در این شهرستان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: همه برنامه‌های ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در شهرستان خوروبیابانک با همکاری و نظارت کمیته‌های‌ قرآن و مساجد، فرهنگی‌ هنری و دانش‌آموزی، زنان و خانواده، ورزش، بسیج و ایثارگران، روستایی، اصناف و تشکل‌های مردمی، جوانان، فضا سازی شهری، کارآفرینی، اطلاع‌رسانی، طرح و برنامه، مراسم و پروژه‌ها و افتتاح انجام می‌شود.

فیروزی با تاکید بر هر چه با شکوه‌تر شدن برنامه‌های ‌دهه فجر امسال ‌گفت: آذین بندی، نورافشانی و چراغانی خیابان‌ها و میادین شهر، نواختن زنگ انقلاب در همه مدارس، غبارروبی و عطرافشانی ‌گلزار شهدا، بازدید از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری محافل ‌انس با قرآن، برگزاری مسابقه کتبی 34 سوال و جایزه، برگزاری نماز وحدت، رژه موتوسواران، همایش زنان با موضوع نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، ایجاد نمایشگاه سنگ‌های معدنی و تزئینی، برپایی شب شعر، از جمله برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین همایش دوچرخه سواری، جلسات پرسش و پاسخ، مسابقات‌ مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، برپایی ‌نمایشگاه ‌کتاب، اجرای ‌تئاتر و جنگ ‌شادی، اجرای‌ مسابقه پخت شیرینی‌های‌ بومی ‌و محلی، اعزام‌ کاروان ‌تسکین ‌آلام ‌بشری ‌به ‌شهر فرخی‌ و روستاهای ‌چاهملک، ابراهیم‌آباد و جعفرآباد، برگزاری‌ مسابقه ‌فراگیر از وصیت‌نامه ‌حضرت ‌امام(ره) در بین ‌اصناف، برگزاری‌ جشنواره ‌سرود و آهنگ‌های ‌انقلابی، همایش‌ پیاده‌روی ‌خانوادگی، کویرپیمایی و کوه‌نوردی، تقدیر از دانش‌آموزان برتر و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در طول مسیر راهپیمایی 22 بهمن ‌ماه از دیگر برنامه‌های مختلف پیش‌بینی شده در طول این ایام است.

منبع: خبرگزاری فارس

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر اخبار شهرستان در این وبلاگ:
بزرگ ترین دریاچه فصلی نمک جهان در خور و بیابانک قرار دارد
رقابت های شترسواری در خور و بیابانک برگزار می شود
10 تن برنج هندی در شهرستان خوروبیابانک توزیع شد
افتتاح 2 مرکز فنی و حرفه ای خور وبیابانک و دهاقان در دهه فجر
سال آینده 6 خانه عالم در خور و بیابانک افتتاح می شود




برچسب ها : اخبار شهرستان